Učence spodbujamo k samostojni uporabi knjižnice in knjižničnih pomagal (leksikoni, enciklopedije, bibliografije, slovarji … Seznanimo jih z dejavnostjo splošne knjižnice in s potekom dela v knjižnici (vpis v knjižnico, izposoja gradiva … ). Učencem v prvi triadi osnovne šole razložimo osnovne pojme o knjižnici, spoznavamo pisatelje, pesnike, ilustratorje. Ogledajo si zanimive knjige: najstarejšo, največjo, najdebelejšo, najmanjšo, … Vodimo jih po knjižnici in se ustavimo pri knjižnih policah, na katerih so razvrščene knjige, ki so primerne njihovi starostni stopnji ter si ogledajo čitalnico in računalniški kotiček. Preberemo jim pravljico in se pogovarjamo. Učencem druge in tretje triade seznanimo o dejavnosti knjižnice, ogledajo si prostore knjižnice. Predstavi se jim postavitev knjižničnega gradiva (po starostnih stopnjah, sistem UDK). Predstavi se jim javno dostopni računalniški katalog COBISS/OPAC, iskanje po katalogu s pomočjo osebnega računalnika in iskanje gradiva na policah. Učenci posamično ali skupinsko rešujejo s pomočjo knjig knjižno uganko meseca, rešujejo Mega kviz, sedmi razredi pa sodelujejo v projektu Rastem s knjigo.